Interpretation Of Results - Axis-Shield NycoCard CRP Visual Mode D'emploi

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INTERPRETATION OF RESULTS

Visual Reading
The CRP concentration of the sample is estimated by comparing the colour intensity of the
test hole with the Reference Colour Chart. The five zones correspond to the following CRP
concentrations in the serum fraction of the blood sample: 10 mg/L, 25 mg/L, 50 mg/L, 100 mg/L
and 200 mg/L.
Colour intensity
CRP concentration
Lighter than the 10 mg/L zone
< 10 mg/L
Identical to a zone
In agreement with the value of the zone
Between two zones
Estimate a value between the zones
Darker than the 200 mg/L zone
> 200 mg/L
Effect of hematocrit
The Reference Colour Chart is calibrated to read the CRP serum concentration of a blood
sample with a hematocrit of 40%. If the hematocrit value of the patient sample is higher than
normal, the CRP concentration is underestimated, and the result should be corrected by
multiplying with the respective factor in the table:
Hct%
48-51
52-55
56-58
59-61
62-63
Factor
1.2
1.3
1.4
1.5
1.6
Reference range, Hct: Women: 35-44%. Men: 39-48%
Increased CRP values
CRP levels above 10 mg/L are usually regarded as pathological. Viral and mild bacterial
infections will generally give low to moderate increase in CRP concentration (up to 50
mg/L), while extensive bacterial infections usually give rise to a more pronounced increase
(above 50 mg/L). For further information about the clinical usefulness of CRP, read the
booklet "C-reactive protein in clinical practice", available from your distributor.
TROUBLE SHOOTING
Problem
Possible cause
Corrective action
Unexpected
Incorrect sample volume added
Retest the sample. Make sure that the ca-
low results
to the R1 vial.
pillary is filled completely. Avoid air bubbles.
Incorrect volume of diluted sample
Check the pipette (change the Mini-Pet
applied to the card.
once a year). Make sure that the pipette
tips fit well on the pipette. Retest the sample.
Unexpected Very high leukocytes count
Be sure that the R1/Dilution liquid has
high results
(> 40x10
/L) might give turbid sample reached room temperature. Mix the
9
dilutions. The absorption time into
diluted sample vigorously, and leave the
the membrane will increase due to a
tube for at least 45 seconds. If the diluted
partially blocked membrane.
sample is turbid, clarify it by centrifugation
and retest the supernatant.
Incorrect sample volume added
Retest the sample. Avoid excess
to the R1 vial.
sample on the outside of the capillary.
Incorrect volume of diluted sample
Check the pipette (change the Mini-Pet
applied to the card.
once a year). Make sure that the pipette
tips fit well on the pipette. Retest the sample.
A reagent has been applied to the
Retest the sample. Make sure that
card before the preceding reagent
each reagent soaks completely into
has soaked completely into the
the membrane before applying the
membrane.
next reagent.
Inhomo-
The lysis of blood cells is incomplete. Be sure that the R1/Dilution liquid has
geneous
reached room temperature. Mix the diluted
colour of
sample vigorously (approx. 10 seconds),
membrane
and leave the tube for at least 45 seconds.
Air bubble formation during appli-
Retest the sample.
cation of sample to the test card.
PRODUKTBESCHREIBUNG
Anwendungsbereich
NycoCard
®
CRP Visual ist ein in vitro
Test zur Sofortbestimmung des CRP
(C-reaktiven Proteins) aus Vollblut.
Testprinzip
NycoCard
®
CRP Visual ist ein immuno-
metrischer Test in Form eines Sandwich
Elisas. In den sechs Vertiefungen der
Testkarte befindet sich eine Membran, die
mit
immobilisierten,
monoklonalen Antikörpern beschichtet ist.
Die verdünnte und lysierte Blutprobe wird
64-65
66-67
68-69
in eine der sechs Vertiefungen der
1.7
1.8
1.9
Testkarte aufgetragen. Während die Probe
durch die Membran gesaugt wird, werden
die CRP Moleküle durch die Antikörper
gebunden. Das auf der Membran haftende
CRP
bindet
Antikörper-Goldkonjugat in einer Reaktion
vom
Sandwich
Konjugat wird durch eine Waschlösung von
der Membran entfernt. Ein Saugpapier
unterhalb der Membran absorbiert alle
überschüssigen Flüssigkeitsreste. Liegen
pathologische CRP Konzentrationen vor,
färbt sich die Membran rot-braun. Die
Farbintensität
Konzentration proportional. Das Resultat
wird
semiquantitativ
Farbvergleich mit der Farbreferenzkarte
bestimmt.
Packungsinhalt: 48 Tests
TC/Testkarten
Jede Karte enthält sechs Testfelder mit
einer darunter liegenden porösen, mit
monoklonalen Anti-CRP Antikörpern be-
schichteten Membran.
R1/Verdünnungslösung
Boratpuffer (pH 9.0) mit Detergenzien.
R2/Konjugat
Lösung
mit
Antikörpern konjugiert mit ultrakleinen
Goldpartikeln.
R3/Waschlösung
Phosphatgepufferte NaCl Lösung (pH 7.4)
mit Detergenzien.
C+/Positiv Kontrolle
Serum humanen Ursprungs versetzt mit
gereinigtem CRP.
Kapillaren
25 µL end-to-end Glaskapillaren mit
Natrium-Heparin.
Farbreferenzkarte
Plastikkarte zur visuellen semiquantitativen
Auswertung mit fünf Farbfeldern die mit
fünf CRP Konzentrationen zwischen 10
und 200 mg/L korrelieren.
Plastikbeutel
Einer zur Lagerung unbenutzter Testkarten
nach Entnahme aus der Verpackung, einer
CRP-spezifischen
für Testkarten in Gebrauch.
Zusätzlich benötigtes Material
(nicht im Testkit enthalten)
- Pipette (25 µL) und Pipettenspitzen.
- Kapillarhalter.
das
nun
zugegebene
Warnhinweise
- Nur zur Anwendung als in vitro Diagnosti-
Typ.
Ungebundenes
kum.
- Tauschen Sie keine Reagenzien aus
verschiedenen Packungen gegenein-
ander aus.
- Verwenden Sie keine Reagenzien nach
Ablauf der Verfalldaten.
- Die Reagenzien und die C+/Positiv
ist
dabei
der
CRP
Kontrolle enthalten Natriumazid in einer
Konzentration < 0,1% als Konser-
durch
visuellen
vierungsmittel. Natriumazid ist eine giftige
Verbindung. Vermeiden Sie Augen- und
Hautkontakt. Falls Reagenzien verschüttet
wurden
und
nach
Reagenzien, Kontaktstellen mit reichlich
4 x 2 Stück
Wasser abspülen.
- Die
R1/Verdünnungslösung
Detergenzien, die zur Reizung der Augen
und der Haut führen können. Falls
Reagenzien verschüttet wurden und
2 x 26 x 1 mL
nach Hautkontakt mit reichlich Wasser
abspülen.
1 x 3.5 mL
- Die C+/Positiv Kontrolle wird von freiwilli-
monklonalen
Anti-CRP
gen Spendern der Skandinavischen
Blutbank gewonnen. Jedes Serum ist
HB
-Antigen-, Hepatitis C-Antikörper
S
1 x 3.0 mL
und HIV I & II Antikörper-negativ.
Trotzdem sollte das Kontrollserum mit
den für ein Patientenserum üblichen Vor-
1 x 0.5 mL
sichtsmassnahmen behandelt werden.
DE
1 x 50 Stück
1 Stück
2 x 1 Stück
Gebrauch
der
enthält
9

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